vineri, 3 octombrie 2014

Casatoria astazi





Loreta, colega mea, se bucura de statutul de “sotie” de cateva luni bune (almost one year).

Stiind ca acesta este obiectivul multor domnite, m am gandit sa-i adresez o serie de intrebari care sa ne aduca lamuriri despre ce inseamna casatoria astazi.

-         
      Prima intrebare (ca sa stie fetele cat au de asteptat :-) ) dupa cat timp te a cerut?

Raspunsul meu va fi unul atipic, cred, pentru aceasta intrebare. Si anume, eu l-am cerut pe el, dupa doi ani de relatie. De ce? De ce nu? Cine spune ca cerutul este treaba exclusiv barbateasca si asteptatul e pentru femei? I-am cumparat un ceas, am luat masa la restaurant si a venit intrebarea: “Vrei sa fiu sotia ta?”. A raspuns “da”. Mai mult pentru ca voia ceasul :-). Glumesc, totusi i-a placut mult ceasul.



-          Ti a fost teama sa faci acest pas?

Sa ma casatoresc? Casatoria in sine nu reprezinta  mare lucru pentru mine, importanta e relatia mea cu omul de langa mine, pe care sa vreau sa mi-l doresc alaturi toata viata. 


-          Ce s a schimbat in viata ta dupa casatorie? 

Trebuie sa recunosc, nu ma asteptam sa se schimbe ceva dupa casatorie, pentru ca practic suntem aceeasi oameni iar eu nu sunt o visatoare, ori o romantica. Urasc cliseele cum ca ziua cea mai fericita in viata unei femei este ziua in care se casatoreste. Am descoperit insa, ca expresia “luna de miere” contine ceva adevar. Au fost, asadar, chiar mai multe luni dupa casatorie in care atentia noastra, unul pentru celalalt, a crescut la cote maxime si chiar si ingaduinta pentru comportamente care altfel ne mai suparau unul la celalalt.



-          Ce inseamna sa dormi noapte de noapte in pat cu acelasi barbat?

Noi locuiam si dormeam deja de 2 ani impreuna, inainte de casatorie. Inseamna mai putina plapuma si mai putin pat pentru tine :-). Glumesc, este o experienta intima  placuta, sa stii ca ai mereu acolo pe cineva, langa tine, oamenii nu-s facuti sa traiasca singuri, parerea mea.



-          Ce inseamna sa iti imparti fiecare zi cu aceeasi persoana?

Daca tu esti o persoana impacata cu tine si daca poti sa iti suporti propria persoana o viata, secunda de secunda, atunci il poti percepe si pe celalalt ca o prelungire a propriei persoane.  Asta a sunat ca in filmele siropoase, da' asa e. Eu inteleg ca pe celalalt trebuie sa il intelegi asa cum te intelegi pe tine insati. Daca eu pot sa imi iert mie ca nu am spalat vasele azi, pot sa ii iert si lui ca nu isi pune sosetele in cos. 


-          Nu a intervenit monotonia? Cum aduci noutatea in relatia ta? Cum intretii atmosfera?

Monotonia? Ce e asta? Sigur, de multe ori facem aceleasi lucruri in fiecare zi, dar facem si lucruri noi impreuna. Mergem sa ne plimbam intr-un loc nou, mergem la un film impreuna, iesim la picnic, iesim la o cafea, iesim sa mancam la un restaurant. Amandurora ne place foarte mult sa mancam. Cred ca asta e cea mai mare surpriza pe care i-o fac frecvent, ii gatesc ceva nou sau ceva ce stiu ca ii place. E foarte bucuros de fiecare data si i se pare ca este cel mai frumos mod in care imi pot arata eu dragostea pentru el. Este un gurmand. 



-          Este importanta stabilitatea financiara in casatorie?

Nu-mi place sa ma gandesc la bani, ca la o unitate de masura a lucrurilor, ori ca la un scop, si nici nu-mi place sa vorbesc despre bani, mi se pare nepoliticos cumva. Dar, desigur, e bine sa ai bani, si e bine sa existe stabilitate financiara.



-          Esti docila sau un spirit razboinic? Cum depasesti conflictele?

Sunt si docila si razboinica, nu sunt la niciuna dintre extreme. Sunt idei pentru care ma inflacarez mai tare, imi sustin ideile, cred de multe ori ca dreptatea imi apartine, dar nu imi place sa traiesc intr-un mediu razboinic, imi place mai mult pacea.



-          Iesi la fel de des ca inainte sau iti vezi prietenele mai rar?

Ies la fel de des cu prietenele mele. Stiu, pare imposibil, dar asa este, le vad de cel putin o data pe saptamana pe unele, pe altele un pic mai rar. E adevarat, ca uneori ies impreuna cu el, atunci cand si fetele vin insotite, dar iesim de multe ori singure. Sotul meu nu este gelos, sau daca este, eu nu vad. Alege sa aiba incredere in mine, si eu in el, cred ca e cel mai sanatos comportament.



-          Cum ar fi casnicia ta din postura de casnica? Conteaza in casatorie ca femeia sa aiba un job, sa fie independenta financiar, activa social?

Nu m-am gandit niciodata ca as putea fi casnica. Eu una, nu pot sa empatizez cu modul asta de viata, mi se pare ca ingradeste femeia si o subjuga si o face dependenta. Eu sunt o feminista. O femeie nu poate fi implinita, si nu numai o femeie, si un barbat, daca nu dobandeste recunoastere sociala si implinire profesionala. 



-          Definteste fidelitatea si de ce este ea importanta. Ai ierta o infidelitate?

Fidelitatea este o alegere personala, este modul cuiva de a avea un mod constant de intelegere al unei relatii. 

La fidelitate poti ajunge atunci cand ajungi sa te intelegi tu pe tine ca om. Sa intelegi ce iti doresti de la o relatie, sa fii constient de tot ce poate sa iti ofere cel de langa tine, dar mai ales de ce nu poate sa iti ofere. Si daca dupa toate astea tu crezi ca poti trai fericita cu asta, fara sa vrei ca cel de langa tine sa se schimbe, atunci statornicia va ajunge sa fie foarte importanta.
Nu pot sa ma gandesc macar ca voi fi inselata, este un scenariu neplauzibil pentru mine. Nu cred neaparat ca mie nu mi se poate intampla, se poate intampla oricui, pur si simplu, nu vreau sa ma gandesc la asta.
 


-          De ce vor femeile sa se casatoreasca?

Nu exista un singur motiv, general valabil la aceasta intrebare. Unii inca mai folosesc cliseul cum ca, scopul femeilor in viata este sa se marite, cat mai tinere, cat mai sunt frumoase si atragatoare, si am auzit asta de la barbati tineri, si imi pare rau ca se intampla asta. Si, ma gandesc ca poate zic asta pentru ca au intalnit astfel de femei. Si daca exista, eu sper ca ele gandesc asa, pentru ca asa simt, nu pentru ca asa li s-a impus sa gandesca. Oamenii ar trebui sa fie liberi sa aleaga sau nu casatoria. Totusi, la noi societatea inca asteapta de la tine sa faci asta. Si eu am facut-o in parte pentru parinti, pentru bunici, pentru copiii pe care vreau sa ii am si asa mai departe.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu